Mengerikan, Terdengar Suara Jeritan Manusia di Alam Kubur, Kebanyakan Suara Wanita. Ini Videonya

Sebuah video yang merekam jeritan suara di perkuburan membuat heboh warganet. Pasalnya, video yang diunggah oleh akun facebook Ustaz Hishamuddin Abdul Aziz.

Dilansir dari Thereporter, pasca diunggah pukul 2.36 pagi. video sudah hampir ditonton lebih dari jutaan orang. Dengan puluhan ribu kali dibagikan ke laman media sosial facebook.

Di Video tersebut dituliskan kata .”Jangan hiraukan apa yang anda nampak. tapi perhatikan betul-betul apa yang anda dengar. Sila beri pandang terhadap videonya.”

Terlihat dari video yang berdurasi 8 menit 7 detik itu. memperlihatkan suasana pemakaman yang diduga berada di negara Malaysia. Awalnya si perekam video menyorotkan senter ke arah pemakaman tersebut. Selang beberapa menit kemudian, mulai terdengar suara seperti jeritan banyak orang.

Meski terdengar sayup, namun suara tersebut layaknya orang yang meminta tolong. Tak hanya ada satu suara saja, melainkan semua suara berasal muncul dari makam yang ada.

Baik itu suara perempuan, lelaki dewasa yang semuanya menjerit kesakitan. Saat si perekam coba lebih mendekat ke arah pemakaman. Suara yang terdengar agak semakin jelas.

Tentunya disinilah momen tersebut membuat merinding orang yang mendengar. Sementara itu, kendati belum bisa dipastikan apakah benar suara tersebut asli atau hanyalah rekayasa.

Namun Video mendapatkan komentar yang beragam dari netizen di Facebook. beberapa netizen mengatakan bahwa mereka mendengar suara jeritan yang diduga. Seperti suara seseorang yang meminta bantuan. Namun, tidak peduli berapa banyak rasanya bahwa itu hanya seekor ayam gagak.

“Saya mendengar orang-orang di dalam kuburan menangis, yang meminta bantuan kebanyakan suara wanita, takut kepada Allah,” kata Siti Aishah Mustapha.

Penasaran dengan videonya? Tonton langsung dibawah ini:

Jangan hiraukan apa yang anda nampak, tapi perhatikan betul-betul apa yang anda dapat dengar. Sila berikan pandangan…**************************Ada yang kata, ianya adalah bunyi ayam. Ada yang kata, ianya adalah bunyi lolongan anjing. Ada pula yang kata, ia adalah suara dari kubur. Saya, tidak mahu membenarkan, juga tidak mahu menafikan. Cuma saya nak kongsikan satu cerita di sini. Saya ada seorang kawan yang kematian kawan baiknya. Setelah sehari dikebumikan, dia memohon keizinan kuburnya digali kerana dia amat meyakini dompetnya yg mengandungi dokumen2 penting tercicir semasa pengkebumian. Semasa galian dah sampai ke keranda, terjumpalah dompetnya itu. Dia diminta oleh sipenggali untuk turun dan mengambilnya sendiri. Dia kata, demi Allah, semasa tunduk untuk mengambil dompet itu, dia ternampak cahaya menyala sekilas dari celah2 lubang keranda itu dan kemudian terdengar bunyi yang terhasil oleh besi yang berlaga dengan sesuatu yang keras.Itu cerita dari kawan saya yang merupakan seorang insan dari jenis yang boleh dipercayai. Ada pun bunyi apalah sebenarnya yg didengar dari video ini, tak dapatlah saya memastikannya. Apa yg penting, azab kubur itu, masyhur hadis2nya, mutawatir berita-beritanya…Ya Allah, andai video ini bermanfaat bagi menambah keinsafan kami terhadap kewujudan alam barzakh yang selama ini kami meyakininya melalui kalam Mu dan hadis-hadis yang disabdakan oleh Nabi Mu, Muhammad (s.a.w), kau berkatilah tuan yang ampunya video ini, Sarah Schmitzkova…

Posted by Ustaz Hishamuddin Abdul Aziz on Wednesday, September 27, 2017

Facebook Comments

About @beritasantri

Check Also

Koh Steven, Mualaf Yang Rela Jual Mobil dan Rumah Hingga Rp12 M Demi Bantu Penanganan COVID-19

Seorang mualaf di daerah Yogyakarta, bernama Steven Indra Wibowo rela menjual rumah dan mobilnya dengan …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *